ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم استان یزد  با امام جمعه يزد

یزدفردا "اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد اعضاي ستاد بزرگداشت مقام معلم استان يزد با حجت الاسلام و المسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.

در اين ديدار امام جمعه يزد با اشاره به اهميت و جايگاه امر آموزش و پرورش در جامعه از تلاش هاي معلمين و دست اندركاران تعليم و تربيت استان تشكر كرد و گفت هر چند آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولي تعليم و تربيت معين شده است ولي هركس به نوبه خود و هر دستگاه اداري و اجرايي وظيفه دارد در راستاي اين دو هدف اساسي و مهم كمك كار و خدمتگزار دانش آموزان و دانش پژوهان باشد.

نماينده ولي فقيه با اشاره به انتخاب روزي به عنوان روز معلم به منظور قدرداني و سپاس از زحمات معلمان گفت : هرچند ما نمي توانيم زحمات معلمين عزيز را قدر بدانيم ولي هركسي در حد توان بايد در اين جهت گام بردارد و ازخدمات و زحمات معلمان قدرداني نمايد.

حجت الاسلام و المسلمين صدوقي انتخاب سالروز استاد مطهري به عنوان روز معلم را به منظور الگوگيري و اسوه پذيري از شخصيت بس عظيم شهيد مطهري دانست و معلمان را به شناخت سيره اخلاقي و توجه به نحوه تحصيل، ارتباط با دانش آموزان و دانشجويان و توجه به شاگرد و آشنايي با آثار ايشان سفارش كرد.

وي آثار استاد مطهري را ارزشمند خواند و افزود ضرورت دارد معلمين و دانش آموزان با اين آثار که درهمه مقاطع نگاشته شده است آشنا شوند.

امام جمعه يزد معلمين را به انجام وظايف تربيتي در كنار تدريس سفارش كرد و افزود اميدوارم معلمين خود اراسته به اخلاق اسلامي باشند و نسبت به اخلاق و تربيت دانش آموزان وسواس بيشتري به خرج دهند.

نماينده ولي فقيه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي فرهنگي دانش آموزان اظهار اميدواري كرد جامعه فرهنگي استان تحت رهبري هاي مقام معظم رهبري در راه حفظ آرمان هاي حضرت امام و شهداي گرانقدر و انتقال آن به نسل جوان تلاش كنند.

وي ضرورت قدرداني از زحمات پيشكسوتان و بازنشستگان را يادآوري كرد و افزود هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتي مناسب براي ياد كردن از اين عزيزان است.

دراین دیدار مدیرکل آموزش وپرورش استان رئوس برنامه های پیشنهادی بزرگداشت هفته مقام معلم را ارائه کرد وافزود امسال افزون بر24 عنوان برنامه برای بزرگداشت مقام معلم درسطح استان پیشنهادشده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا